Pressträff i Gävle.

Jag sitter nu på Gävle Centralstation och väntar på mitt tåg hem till Söderhamn efter dagens pressträff. Jag, Gävle kommuns Ingegerd Krantz och Borgarskolans medieprogram (som kommer att dokumentera under trafikantveckan) mötte journalister från Radio Gävleborg, Gävle Dagblad och Arbetarbladet. Jag ska försöka länka så fort jag hittar artiklar/ljudklipp, då får vi se hur det gick med alla intervjuer, jag tror det gick ganska bra!

Jag har också hunnit testa elcykeln som jag kommer att använda i Gävle på lördag samt i Bollnäs på söndag. Vilken grej! Jag är verkligen fascinerad, den liksom knuffar på när man trampar vilket gör cyklandet väldigt lätt. En riktigt bra grej att använda istället för bil när man åker korta sträckor, smidigt och miljövänligt, perfekt i stadsmiljöer.

Här kommer lite bilder från dagens pressträff:


Samlade utanför Borgarskolan på Valbogatan i Gävle.


Ingegerd Krantz, som är "spindeln i nätet" för Trafikantveckan, intervjuas av Radio Gävleborg.


Representanter från Medieprogrammet och elcykeln.


Jag kanske kommer att kunna lägga upp något filmklipp från träffen här på bloggen framöver.


En reporter testade elcykeln och verkade förtjust över dess krafter! Den är verkligen häftig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0