Cyklar till Bollnäs folkhögskola.

Hej! Idag fick jag följa med Christine Persson från X-MaTs till Bollnäs folkhögskola för att överlämna två fina cyklar. Eftersom Bollnäs folkhögskola sedan 2008 en miljöcertifierad skola ska de enligt skolans miljömål sänka sina transportutsläpp. Skolan ligger inte långt från centrum i Bollnäs men ändå är det många som har valt att ta bilen då de ska förflytta sig däremellan. Därför ville X-MaTs bidra med två tjänstecyklar för både anställda och elever på Bollnäs folkhögskola. De två cyklarna, tillsammans med hjälmar, cykeldatorer och serviceavtal, överlämnades vid en kort ceremoni till rektor Lennarth Rosén och Anders Gustavsson, skolans miljösamordnare. X-MaTs hade också med sig stegräknare till personalen på skolan.


De två cyklarna, rejäla och fina!


De var utrustade med korgar och cykelhjälmar...


...samt cykeldatorer.


Bild inifrån skolan där en jazzensemble övade.


Christine överlämnar cyklarna till Anders Gustavsson och Lennarth Rosén.


Ljusnan var på plats.


Så här ser stegräknarna ut.


Alla var nöjda i vårvärmen. Nu vill vi att cyklarna ska bli flitigt använda!

Kommentarer
Postat av: Lea

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-05-07 @ 00:32:43
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: My

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 10:26:18
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0