Cykla till jobbet.


fietsenscoort.nl

Jag var på en workshop om hur man i Nederländerna anordnat en tävling (ni ser, ännu en tävling) som går ut på att man samlar poäng när man cyklar till och från jobbet och kan på det viset vinna priser. På deras hemsida fyller man i varje gång man tagit cykeln till jobbet och där man kan också se hur det går för ens kollegor och andra som man tävlar mot.

Det vore bra med en hemsida där man kan klicka i alla gånger man cyklat tycker jag. Inte bara när man ska till jobbet. Jag hörde något om en sida där man kan fylla i hur långt man cyklat, hur mycket CO₂ man har besparat jorden från och hur mycket pengar man sparat. Det där med pengar tror jag verkligen kan locka, folk gillar sådant. Sen är det ju så klart alltid trevligt att ha möjlighet att vinna ett pris men jag tror det även kan locka att använda sig av en sådan cykelsida utan tävlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0