"Jag tror absolut att vi kan ta hem priset."


Bild från i höstas då Ingegerd blev intervjuad inför trafikantveckan.

Ingegerd Krantz är projektledare för Trafikantveckan, och ska så klart också åka till Bryssel. Därför har jag ställt några frågor till henne inför European Mobility Week Award.


Vad har du för förväntingar inför dagarna i Bryssel?


Jag ser fram mot att åka till Bryssel av många anledningar. Det blir mycket spännande som händer där. Jag bifogar den inbjudan som jag fått och hoppas att du sett den redan. Där kan du se hela programmet. Filmen som gjordes i Gävle ska det bli roligt att se. Den utställning som jag sänt material till har jag höga förväntningar att ta del av. Vi ska göra en ”kopia ” på den och ställa ut på biblioteket i Gävle under maj. Nomineringen blir naturligtvis spännande och den workshop som vi från Gävle ska hålla i ser jag också fram mot. Det ska bli roligt att träffa många människor från olika nationer som jobbar med samma uppgift som vi i Gävle.

Tror du att Gävle kan ta hem priset?


Jag tror absolut att vi kan ta hem priset. Fast att vara på pallen är en vinst i sig., så jag ser oss redan som vinnare. Jag tycker att det jobb som genomförs under trafikantveckan i Gävle är av hög klass. Det arbete som genomförs av alla samarbetsparter leder till att vi erbjuder ett innehållsrikt program för en bred målgrupp. Och samarbetet i sig leder till många möten mellan människor. Det leder i sin tur till en kreativitet och ett nätverk som leder till en bra grund att arbeta vidare på för en hållbar trafikutveckling och en attraktiv stad. 


Vad innebär denna nominering för nästkommande trafikantvecka i Gävle?


Vi är redan i full gång med planeringen av Trafikantveckan 2010 och intresset att delta i det arbetet är stort.


En framgångsfaktor.
Det jag är mest stolt över med vårt arbete i Gävle och det som jag anser är en framgångsfaktor för att nå långsiktig hållbar trafikutveckling och en attraktiv stad är våra samarbeten. Vi är många som gör Trafikantveckan och vi gör det tillsammans. Positiva möten mellan människor leder till att vi ser nya möjligheter till samverkan och utveckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0